Zie hieronder een afbeelding van edu.glogster wanneer je ingelogd bent als 'teacher':
Na enige korte uitleg konden de studenten aan de slag. Met hier en daar wat hulp, kon uiteindelijk iedereen twee glogs vinden die ze konden beoordelen. De glogs die toch nog niet waren toegevoegd, werden alsnog door mij toegevoegd en de glogs die niet zichtbaar waren (of er was iets anders niet goed gelukt) werden vervangen door andere. Uiteindelijk is het allemaal goedgekomen, maar in het begin was het behoorlijk rommelig. Dit bracht dus weer mooie leerpunten naar voren:
- Dit keer hadden ik en een docent van Iselinge de glogs toegevoegd aan de 'classes'. Dit was enorm veel werk, dus ik ging zoeken naar een manier om die hoeveelheid werk te verlagen. Ik hield daarbij in mijn achterhoofd dat ik twee projecten had aangemaakt, maar daar helemaal geen gebruik van had gemaakt. Na enig zoekwerk bij de projecten, kwam ik erachter dat de studenten hun glog beter in de projectomgeving hadden kunnen maken. Dan waren ze namelijk direct zichtbaar geweest voor alle studenten/groepjes in die projectomgeving.
- Ik had meer aandacht moeten besteden aan de uitleg van het inloggen bij edu.glogster. Ondanks mijn uitleg en de handleiding zijn er namelijk toch enkele studenten geweest die zich niet goed hebben aangemeld en daardoor hun glog niet op het 'teacher' account van Iselinge hebben kunnen plaatsen. Er zijn ook enorm veel opties tijdens het inloggen en het is goed om die opties in te bakenen.
- Ik moet voor mezelf het doel goed voor ogen hebben. Als het doel is om te presenteren, dan staat er uiteraard minder tekst in. Als echter het doel is om informatie uit te wisselen, dan hoort er natuurlijk meer informatie in en als het doel informatie uitwisselen en presenteren is, dan zou ik de studenten kunnen laten zien hoe ze veel tekst in een relatief kleine tekstballon krijgen:
Geen opmerkingen:
Een reactie posten