Dit wil zeggen dat de vragen die ik omschreven heb goed zijn en dat ik daarmee aan de slag kan.
Dit zijn mijn vragen op de vier gebieden:
Schoolontwikkeling
& media: motivatie voor technisch lezen vergroten met media
- Hoe kan de motivatie voor
technisch lezen in de groepen 5 tot en met 8 vergroot worden met behulp van
media op basisschool St. Bernardus?
- Wat is er in de literatuur
bekend over technisch lezen?
- Wat is er in de literatuur
bekend over het inzetten van media bij
het vergroten van de motivatie bij technisch lezen?
- Hoe kan volgens de theorie de
motivatie voor technisch lezen vergroot worden?
- Welke mediatoepassingen blijken
uit onderzoek op de stageschool geschikt te zijn voor het vergroten van de
motivatie voor technisch lezen?
Onderwijsinhouden
& media: Presentatievaardigheden en media
- Hoe kunnen diverse mediatools
worden ingezet bij een presentatie, zodat het een meerwaarde heeft voor de
presentatie?
- Wat is er in de literatuur
bekend over presenteren in het
onderwijs?
- Wat is er in de literatuur
bekend over het inzetten van mediatools
bij presentaties?
- Wat is er in de literatuur
bekend over verschillende soorten presentatie met verschillende doelen?
- Wanneer is een presentatie
effectief?
- Welke mediatoepassingen zijn
geschikt voor verschillende presentaties met verschillende doelen?
- Wanneer heeft media een
meerwaarde voor de presentatie?
- Hoe kunnen diverse mediatools
door leerlingen in de groep 5 tot en met 8 worden gebruikt bij het presenteren?
- Hoe kunnen diverse mediatools
door studenten/docenten van Iselinge en docenten van basisscholen worden
gebruikt bij het presenteren?
Mediawijsheid:
Sociale media
- Hoe kunnen leerkrachten en
leerlingen op St. Bernardus omgaan met sociale media, zodat er wordt gekeken
naar de gevaren, maar ook naar de mogelijkheden?
- Welke verschillende soorten
sociale media zijn er?
- Wat zegt de literatuur over
sociale media en het basisonderwijs?
- Welke mogelijkheden bieden
sociale media voor de groepen 5 tot en met 8, zodat het onderwijs verrijkt
wordt?
- Wat zijn de gevaren van sociale
media voor de groepen 5 tot en met 8?
Nieuwe
mediaontwikkelingen: tablets voor micadogroep (hoogbegaafde kinderen)
- Hoe kunnen tablets bij
hoogbegaafde kinderen in de bovenbouw worden ingezet, zodat het een meerwaarde
heeft voor het onderwijs en de kinderen worden uitgedaagd?
- Wat is er in de literatuur
bekend over tablets en (hoogbegaafde) kinderen?
- Wat is er in de literatuur
bekend over apps en (hoogbegaafde) kinderen?
- Hoe worden de tablets op dit
moment ingezet in de Micadogroep?
- Wat is de verwachting van de
stichting Pro8 over het gebruik van de tablets?
- Welke Apps zijn geschikt voor hoogbegaafde kinderen
van de stichting Pro8?
Geen opmerkingen:
Een reactie posten